Jak mierzyć wyżej? – III Edycja Mentoringu Olimpijskiego

Za nami trzecia edycja Mentoringu Olimpijskiego skierowana do młodzieży szczególnie zainteresowanej przedsiębiorczością i światem biznesu. Celem projektu jest zainspirowanie młodych osób do samorozwoju i świadomego kreowania kariery w przyszłości. Okres, w którym dokonuje się wyboru ścieżki edukacyjnej, stanowi doskonałą okazję do realizacji wielu planów i pokonania wyzwań przy właściwej motywacji i zaangażowaniu. Grupa składająca się z 60 młodych, ambitnych, pełnych pasji osób miała możliwość uczestnictwa w dwunastu spotkaniach edukacyjnych podczas dwóch weekendów w Warszawie.

Tegorocznym motywem przewodnim Mentoringu było hasło mierz wyżej. Dzięki projektowi, uczestnicy dowiedzieli się w jaki sposób mogą zbudować swoją dalszą ścieżkę kariery.  Mogli także zaczerpnąć inspiracji bazujących na doświadczeniach byłych olimpijczyków, którzy odnieśli już sukces w życiu zawodowym.

Jednym z mentorów był Hubert Wejman będący na co dzień Sekretarzem Rady Nadzorczej i Dyrektorem ds. PR w Europejskiej Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości. Jego zajęcia skupiały się na wyjaśnieniu znaczenia relacji i zaufania podczas rozwoju kariery zawodowej, które są kluczowe dla zrozumienia skutecznych strategii budowania i utrzymania satysfakcjonującej ścieżki zawodowej. Na warsztatach Hubert podzielił się z uczestnikami jak najlepiej budować relacje zarówno z przełożonymi, jak i współpracownikami. Przedstawił także swoje prywatne spostrzeżenia w tej kwestii.


Wycofanie się z podjętej decyzji to nie porażka. Tkwienie w złej decyzji już tak. – tak twierdzi Aleksandra Woźniak, która była jedną z mentorek dla uczestników programu. Ola to strateżka biznesu działająca w obszarze employee brandingu, skupiając się głównie na zmianach wielopokoleniowych w organizacjach, budowaniu zaangażowania pracowników, a także ekspertka generacji Z na rynku pracy.

Po prawie 15 latach doświadczenia Ola zwraca uwagę, że w procesie edukacji nadal funkcjonują bardzo krzywdzące założenia, ograniczające rozwój jednostki jak też samych organizacji. Podczas spotkania z młodzieżą opowiedziała szczerze o swojej drodze, zwróciła uwagę na porażki i istotę próbowania rzeczy oraz pracy mentalnej nad sobą. Nie będziemy mierzyć wyżej, jeżeli trzymają nas niewspierające przekonania o życiu i “prawdy” usłyszane w szkolnych ławach, których wielu ludzi nie sprawdziło na własnej skórze.  Mentoring jest cudownym narzędziem do przekazywania doświadczenia międzypokoleniowego, dlatego cieszę się, że mogłam wziąć udział w tej edycji.

Projekt skłaniał uczestników do refleksji nad własnymi wyborami na przyszłość, a warsztaty znacząco zwiększyły ich pewność siebie, umożliwiając świadome kształtowanie indywidualnej ścieżki kariery. Wsparcie mentorów i ekspertów odegrało kluczową rolę w procesie osobistego rozwoju uczestników, ukierunkowując ich ku zdobywaniu nieustannego doświadczenia i wyjścia poza konwencjonalne schematy.

Rolę pozostałych mentorów i ekspertów pełnili:  Weronika Tomiak, Natalia Sidor, Michał Gałagus, Michał Kulbacki, Jakub Borowy, Karol Osuchorowski, Arkadiusz Stachowiak, Maciej Borucki, Kamil Flig, a także Adrian Zwoliński.

Projekt po raz kolejny cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów szkół średnich. Za sukcesem tej edycji stoją koordynatorki Hania Sykuła i Zuzia Nowakowska, które przewodziły zespołowi w składzie: Jowita Pietryka, Mateusz Grajeta, Weronika Mazuryk, Miłosz Tamiła i Mateusz Denysiuk.


Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu Ministerstwa Edukacji i Nauki, Fundacji Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, a także Olimpiady Przedsiębiorczości.

Autorka: Wiktoria Gruszka

Poprzedni wpis
The Update Warsaw – Networking w nowym wydaniu

Ostatnie aktualności

Menu